انواع واشر سر سیلندر پژو را بشناسید.
انواع واشر سر سیلندر پژو را بشناسید.
واشر سر سیلندر در درون موتور خودرو قرار می گیرد و وظیفه ای خاص دارد. واشر سر سیلندر به موتور وصل می باشد و در این قسمت انعطاف پذیری آن در حد زیادی است ولی این قطعه از موتور نباید جدا گردد. ارتجاعی بودن این قطعه باعث می گردد که در برابر فشار زیادی این قطعه مقاوم باشد، همچنین تغییرات دما بر این قطعه زیاد موثر نیست. در مواردی که واشر سر سیلندر پژو دچار مشکل شود این امکان وجود دارد که واشر دچار آسیب گردد و در این موارد بیان می شود که واشر سوخته است.
با تعویض و خرید مدل خاصی از واشر سر سیلندر می توان از ایجاد شدن ایراداتی جلوگیری کرده و کارکرد بهینه ای را در خودرو مشاهده کرد.
اقدامات مهمی که واشر سر سیلندر پژو انجام می دهد کدامند؟
واشر سر سیلندر پژو در جای خاصی در میان بلوک موتور قرار دارد و نصب آن باید با دقت انجام پذیرد. در حال حاضر واشر سر سیلندرهای خاصی با جنس و مدل های مختلف طراحی شده اند که در این مورد مقاومت بالاتری دارند. وظیفه ای که واشر سر سیلندر دارد مربوط به این می شود که آب بندی سیلندر را این قسمت می سازد، هدایت مایعات نیز از طریق واشر سلیندر پژو انجام می پذیرد.
از دیگر وظایف اصلی واشر سر سیلندر پژو مربوط به حفظ کردن مایعات و نگهداری میزان معینی از مایعات خنک کننده و روغن موتور در خودرو می باشد.
نشانه های اصلی از بین رفتن و سوختن واشر سر سیلندر
در مواردی که واشر سر سیلندر پژو بسوزد ممکن است از راه های مختلفی متوجه شد و در این موارد واشر سر سیلندر نیاز به تعویض کردن داشته باشد تا وظیفه اصلی این قسمت مجددا انجام پذیرد.
موقعی که خودرو بد کار کند
در مواردی که واشر سر سلیندر پژو دچار مشکل شود وظایف خود را نمی تواند به درستی انجام دهد. اگر خودرو بد کار کند می تواند نشانه ای از خراب شدن واشر سر سیلندر باشد.
نشتی مایعات خارجی از خودرو
نشتی خاصی که برای مایعات خارجی در خودرو به وجود می آید می تواند نشانه ای از سوختن واشر سر سیلندر باشد، در برخی موارد ممکن است موتور روغن و آب به میزان زیادی کم شود و علت آن خراب شدن واشر سر سیلندر باشد.
نشتی داخلی
نشتی داخلی نیز از مهم ترین مواردی است که در هنگام خراب شدن واشر سر سلیندر وجود دارد.
افزایش دمای خودرو
اگر به طور غیر طبیعی و ناگهانی دمای پژو افزایش زیادی بیابد ممکن است به دلیل سوختن واشر سر سیلندر پژو باشد.
خودرو بد استارت بخورد
در مواردی که پژو بد استارت می خورد و در این زمینه مشکل به وجود می آید به دلیل جنس واشر می باشد.
در رادیاتور روغن باشد
در مواردی که در مخزن رادیاتور میزان خاصی از روغن مشاهده گردد دلیل می تواند سوختن واشر سر سیلندر پژو باشد.
کم شدن توان خودرو
توان خودرو در مواردی که کاهش می یابد دلیل آن می تواند سوختن واشر سر سیلندر پژو باشد.
شناخت بهترین مدل های واشر سر سیلندر پژو از چه طریقی امکانپذیر است؟
واشر سر سیلندر پژو می تواند متفاوت باشد در برخی موارد این جنس واشر سر سیلندر از پنبه نسوز است اما در برخی مواقع از فولاد بوده و کیفیت بالایی دارد، همچنین واشر سر سیلندر از جنس مس می باشد.
مدل های مختلفی از واشر سر سیلندر پژو وجود دارد که هر یک از این واشرها کیفیت بالایی دارند و برای اطلاع از بهترین مدل واشر لازم است از سایت های معتبری چون نوبشو اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد.
در مواردی که عمر واشر بیشتر از حد بگذرد و به عبارتی طول عمر واشر تمام شود واشر دچار فرسودگی می شود و نیاز به تعویض آن می باشد.
در مواردی که موتور بیش تر از حد مجاز گرم شود امکان دارد به دلیل خرابی واشر سر سیلندر باشد.
در این مورد باید جنس واشر سر سیلندر مقاوم باشد تا مشکلی به وجود نیاید.
موارد مهم در خرید بهترین مدل واشر سر سیلندر
در این مورد لازم است به نوعی که یک واشر دارد توجه زیادی شود و با توجه به نوع خودرو خریداری گردد که برای خودروی پژو نیاز به واشر سر سیلندر مناسب است.
۱-جنس واشر
جنسی که واشر دارد در این مورد اهمیت زیادی می یابد و برخی از واشرهای سر سیلندر جنس مناسبی دارند که دوام آن را در حد زیادی بالاتر می برد.
۲-برند واشر
برای انتخاب بهترین مدل واشر سر سیلندر مناسب تر این است که برند واشر نیز مد نظر قرار گیرد و با توجه به برند مورد نظر خرید را انجام داد و مدل مناسب واشر را از نمایندگی هایی که مجاز هستند و جنس های با کیفیت را به فروش می رسانند تهیه گردد.
مطالب پیشنهادی
خرید لوازم جک J5
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.