بررسی و معرفی اورینگ سوزن انژکتور
بررسی و معرفی اورینگ سوزن انژکتور
اورینگ سوزن انژکتور یکی از قطعات مربوط به سیستم انژکتور خودروها می باشد.
خودرو ها و به طور کلی تمام وسایل مکانیکی که به واسطه سوختن یک ماده سوختنی مانند بنزین کار می کنند، باید یک سیستم درون خود داشته باشند تا میزان ورود ماده سوختنی به درون سیلندر را تنظیم و کنترل کند همچنین ماده سوختنی را به مقدار مشخصی با هوا مخلوط کند تا این فرایند باعث ایجاد جرقه و در نتیجه حرکت قطعات مکانیکی شود.
کاربراتور یا انژکتور
در سالهای گذشته که صنعت خودروسازی پیشرفت نکرده بود این عمل توسط قطعه ای با نام کاربراتور انجام می شد. البته در حال حاضر نیز خودروهای کاربراتوری وجود دارند، اما در خودروهای جدیدتر سیستمی با نام سیستم انژکتور تعبیه شده است تا عمل مخلوط شدن ماده سوختنی و هوا را انجام دهد.
عملکرد انژکتور بسیار دقیق تر و سریعتر از عملکرد کاربراتور می باشد و همین سریع بودن باعث کاهش دود ناشی از سوختن ماده سوختنی و در نتیجه باعث کاهش آلودگی هوا می شود. علاوه بر این همین قطعه باعث می شود سوخت به طور کامل بسوزد و این نیز به کاهش دود خروجی خودرو کمک شایانی خواهد کرد.
عملکرد اصلی انژکتور تنظیم میزان بنزین ورودی به سیلندر است به همین دلیل درون سیلندر قرار می گیرد.
به طور کلی انژکتور یکی از مهمترین قطعات موتور خودرو می باشد که همانطور که گفته شد کارایی زیادی نیز دارد.
تصویر سیلندر خودرو و محل قرار گیری سوزن انژکتور شمع و ورودی و خروجی هوا
اجزای تشکیل دهنده انژکتور خودروها
انژکتور یک قطعه مهم و کاربردی درون سیلندر خودرو می باشد که در صورت عدم وجود آن، خودرو پس از مدت کوتاهی دچار مشکل می شود و به عبارت ساده تر نبود این قطعه باعث نابودی موتور خودرو خواهد شد.
این قطعه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که این اجزاء عبارتند از؛
⇐ اورینگ بالا و پایین
⇐ سوزن انژکتور
⇐ سلونوئید
⇐ فیلتر ورودی
⇐ سوراخ خروجی
⇐ سوپاپ
⇐ آرماتور
⇐ و در نهایت بدنه انژکتور
هر کدام از این اجزاء وظیفه مشخصی بر عهده دارند که به عملکرد صحیح انژکتور کمک می کنند.
اجزای داخلی انژکتور و تصویر اورینگ سوزن انژکتور بالا و پایین اتصال برق و فیلتر سر سوزن انژکتور
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.