پکینگ لاستیکی، سیل های آب بندی میباشند که بهصورت دینامیک بروی شافت پیستون وظیفه آب بندی را دارند. پکینگ های پلی اورتان یا پلیمری به دلیل طراحی خاصی که دارند میتوانند فشارهای بالای سیال را تحمل کنند و بسته به جنس و طراحی ساخت پکینگ ، ساعت کارکرد و فشار کاری عمر معینی دارند.
انواع پکینگ:
۱) پکینگ های یک طرفه لاستیکی و پلی اورتان PU و PTFE
پکینگ یک طرفه لاستیکی از پراستفاده ترین نوع خود می باشد که عمل آب بندی را از یک طرف انجام میدهند. در این مدل پلیمری فشار روغن به قسمت پشت سیل وارد میشود که هر چه فشار بالاتر رود پره بیرونی فشار بیشتری به بدنه سیلندر وارد میکند وهمین امر خود باعث جلو گیری از نشتی میشود قابل تامل است که زاویه پره یا چتر پکینگ اهمیت زیادی در آب بندی و جلوگیری از نشتی زودتر از موعد پکینگ دارد.
۲) پکینگ های دوطرفه فلز دار
در جک های پنو ماتیک(نیوماتیک) کاربرد دارند وچون جک در حرکت رفت و برگشت تحت فشار است از یک صفحه گرد فلزی به عنوان تقویت کننده در پکینگ استفاده میشود که در اصل این صفحه فلزی واسط بین دو پکینگ لاستیکی است و آن دو پکینگ را به یک پکینگ تبدیل کرده است.در بعضی از جک های پنوماتیک از یک قرص فلزی جدا که محل سیت پکینگ روی این قرص تراشیده شده است استفاده میشود و دو پکینگ یک طرفه به صورت مجزا و پشت به پشت روی این قص آهنی نصب میگردند.
پکینگ لاستیکی طبقاتی (VPACK) وی پک
پکینگ های طبقاتی در جک های هیدرولیکی و پنوماتیکی در فشار های بالا وپایین مورد استفاده قرار میگیرند، اصولا به صورت ۷ ردیفه مورد استفاده قرار میگیرند و لایه های میانی با منجیددار تقویت میشوند، از مزایای این پکینگ ها میتوان به قابلیت تنظیم ارتفاع نام برد.
پکینگ منجیددار
پکینگ های منجیددار از جنس nbr یا نیتریل همانند پکینگ های یکطرفه میباشد با این تفاوت که از یک لایه الیاف کتان یا پلی استر جهت تقویت کنندگی تشکیل شده و مقاومت بیشتری در مقابل فشار و دفرمگی دارد.
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.