علائم و نشانههای خرابی پلوس و گردگیر پلوس
علائم و نشانههای خرابی پلوس و گردگیر پلوس
همانطور که گفتیم، گردگیرپلوس یکی از اجزای مصرفی پلوس به شمار میآید. خرابی این قطعه منجر به خرابی پلوس گشته و بر آن تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل تعیین و تشخیص نشانههای خرابی گردگیر پلوس و تفکیک آن از خرابی پلوس کمیسخت است.
بنابراین تصمیم گرفتیم که در این بخش به نشانههای خرابی این قطعه بپردازیم. به خاطر داشته باشید که اقدام به موقع شما، از تصادف یا چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و مانع از آسیب به گیربکس و دیفرانسیل خودرو میگردد.
اگر در هنگام دورزدن خودرو متوجه صدایی تق تق مانند شدید، به احتمال زیاد پلوس خودرو آسیب دیده است. اگر میخواهید بدانید که پلوس کدام سمت خراب شده، تنها کافی است که فرمان را تا انتها بچرخانید. هر سمتی که صدا شنیده شد یعنی پلوس همان سمت خراب است. اگر در هردو سمت صدا شنیدید، یعنی پلوس هر دو سمت خراب شده است.
اگر در سرعتهای بالا اتاقک خودرو و دست دنده آن شروع به لرزش کردند، یعنی پلوس خودرو با مشکل روبه رو شده است. البته لرزش اتاقک خودرو نشانه خرابی سایر قطعات خودرو نیز است. اما به هر حال بهتر است که در صورت مواجه از بررسی گردگیر پلوس غافل نشوید.
شنیدن صدای تقه از دیگر نشانههای خرابی پلوس است. این صدا معمولا هنگامیکه پای را بر روی پدال گاز فشار میدهید، شنیده خواهد شد.
وجود روغن یا گریس در لبههاب چرخ از نشانههای دیگر پلوس است. در واقع در صورت پارگی گردگیر پلوس امکان نشت روغن به لبههای چرخ وجود دارد. بنابراین در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
دلایل خرابی پلوس ماشین
گاهی اوقات برخی از اقدامات ما منجر به آسیب به خودرو و قطعات ما میگردد. اغلب آنها از روی عدم آگاهی و توجه است. به همین دلیل در این قسمت به اقدامات و دلایلی که منجر به خرابی پلوس وقطعات آن میگردد، اشاره میکنیم.
پارگی گردگیر پلوس : از مهم ترین دلایلی که به پلوس خودرو آسیب وارد میکند، خرابی گردگیر پلوس است. این قطعه مانع از ورود ذرات معلق به درون پلوس و سایر قطعات متصل به آن میگردد. سرپلوس و مشعلی دو جزء مهم از پلوس هستند که در صورت پارگی گردگیر پلوس آسیب جدی میبینند. همچنین در صورت این اتفاق امکان روغن پس دادن در قطعات خودرو وجود دارد.
سهل انگاری در تعویض پلوس : قبل از هر اقدامیبه خاطر داشته باشید که تعویض پلوس زیر نظر کارشناس یا یک فرد خبره انجام گیرد. شل یا سفت بستن پیچهای آن منجر به خرابی یا قفل شدن فرمان در حین رانندگی میگردد.
دنده اشتباه در حین رانندگی : این موضوع در بین رانندگان تازه کار بیشتر است. دنده اشتباه و حرکت با آن، احتمال آسیب به پلوس را افزایش میدهد.
روشن کردن خودرو با استفاده از هل دادن : احتمالا شما هم با این صحنهها روبه رو شده اید. این مورد در خودروهایی که روشن نمیشوند، بیشتر دیده میشود. در واقع آنها خودرو را در دنده قرار داده و سپس روشن میکنند. اما این اقدام موجب آسیب به خودرو و پلوس آن میگردد.
ترمزهای ناگهانی یا استفاده نامناسب و نابجا از ترمز دستی : به خاطر داشته باشید که برخی از اقدامات ناگهانی، حوادث و آسیبهایی را در پی دارند. ترمزهای ناگهانی یا استفادههای نابجا از ترمز دستی منجر به آسیب به پلوس یا خودروی آن میگردد.
بکسل کردن خودروهای دیگری : بکسل کردن خودرو باید توسط خودروهای یدک کش و مناسب آن انجام گیرد. بکسل خودروهایی که وزن آنها بیشتر است، منجر به آسیب به بدنه خودرو و قطعات داخلی آن نظیر پلوس میگردد.
رهاکردن یکباره کلاچ : این اقدام نیز موجب آسیب به قطعات داخلی خودرو میگردد. درواقع همانطور که گفتیم، اقدامات ناگهانی در اغلب اوقات منجر به خرابی خودرو میگردد.
استارت خودرو در حالت روشن : استارت زدن خودرو در حالت روشن منجر به آسیب و خرابی پلوس میگردد.
شل بودن یا سفت بودن پیچهای سرپلوس : همانطور که گفتیم شل یا سفت بودن پیچهای پلوس به این قطعه آسیب زده و منجر به خرابی آن و در نتیجه قفل شدن فرمان میگردد.
/ دستهبندی نشده / برچسب ها: TPE ها، پلیمرهایی در خدمت نظام سلامت جوامع انسانی, اختلاط لاستیک, اصول نگهداری اورینگ, انواع پکینگ های جک, انواع زیره کفش و خصوصیات آنها, انواع واشر در شیر صنعتی آب, اورینگ, اورینگ اتصالات لوله های پنج لایه, اورینگ در خودروسازی, اورینگ سوزن انژکتور خودرویی, بنبوری لاستیک, پکینگ, پکینگ لاستیکی وایتون سیلیکون ضد اسید ضد روغن, پلی آمید چیست؟, پیستون رینگ و رایدر رینگ, تاریخچه کنترل و تضمین کیفیت, تعریف اورینگ و وظیفه آن در خودرو, تعمیر و نگهداری دستگاه بنبوری, تفاوت لاستیک های طبیعی و مصنوعی, تولید کننده دیافراگم لاستیکی, تولید کننده دیافراگم ماسک, تولید کننده ضربه گیر در شمس آباد, تولید کننده قطعات سیلیکون, تولید کننده قطعات سیلیکونی, تولید کننده قطعات لاستیکی, تولید کننده گردگیر, تولید کننده لاستیک در شمس آباد, تولید کننده لرزه گیر لاستیکی, تولید کننده واشر, تولید و فروش کامپاند لاستیکی در شمس آباد, جعبه اورینگ, چگونگی تعویض اورینگ انژکتور, خدمات بنبوری و غلطک کائوچو, خدمات بنبوری و غلطک کائوچو ، طراحی فرمولاسیون ، کامپاندینگ لاستیک, خرید پکینگ, دستگاه رئومتر با روتور نوساني, دیافراگم لاستیکی, دیافراگم لاستیکی چیست؟, روش اندازه گیری اورینگ, روش تهیه لاستیک طبیعی, ساخت قطعات لاستیکی, ساخت و تولید قطعات لاستیکی, سیلیکون LSR, سیلیکون واشر ساز چیست, شیر پروانه ای, ضربه گیر لرزه گیر لاستیکی, ضربهگیر درب خودرو چیست؟, علائم پارگی گردگیر پلوس, فروش دیافراگم لاستیکی, قالب گیری فشاری سیلیکون, قطعات لاستیکی, قیمت انواع پکینگ, کاربرد انواع واشر, کاربرد اورینگ در خودروسازی, کاربرد اورینگ سوزن انژکتور, کاربردهای اورینگ, کامپاند سازی, کلندرینگ, گردگیر, گردگیر پلوس, گلپیچ چیست؟ تعریف گلپیچ ها, لاستیک PVC چیست؟, لاستیک وایتون, لرزه گیر لاستیک, معرفی لرزه های لاستیکی, معروفترین انواع کامپاند و کاربرد آنها, معیار های انتخاب پکینگ هیدرولیک, مقایسه اورینگ FKM و اورینگ نیتریل(NBR), موارد مورد استفاده پکینگ, نئوپرن چیست و چه انواعی دارد؟, نحوه انتخاب اورینگ, واشر آببندی سیلیکونی (RUBBER GASKET), واشر سرسیلندر, واشر شیر پروانه ای, واشرتخت لاستیکی, واشرها و کاربرد آنها, ورق لاستیکی سیلیکون
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.