واشر سرسیلندر چیست و به چه دلایلی میسوزد؟
واشر سرسیلندر چیست و به چه دلایلی میسوزد؟
واشر سرسیلندر وظیفه یکپارچه کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را دارد. تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانالهای آب و نشت روغن از کانالهای روغن جلوگیری کند.
واشر سرسیلندر چیست؟
واشر سرسیلندر در موتو بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستمهای مختلف روغن رسانی، آب، و احتراق موتور است. واشر سرسیلندر واشری از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس است. این واشر از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانالهای آب و نشت روغن از کانالهای روغن جلوگیری میکند.
سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر میگویند که این امر موجب از بین رفتن آببندی مابین سیستمهای مختلف موتور خودرو میشود. واشر بین بدنه موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه موتور اجازه میدهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته اتاقک احتراق را آب بندی کند.
دلایل سوختن واشر سرسیلندر و راههای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
داغ شدن موتور خودرو به دلایلی مانند: کم شدن آب رادیاتور و جوش آوردن
غفلت مکانیک در بستن واشر سرسیلندر. این کار را باید با دقت بالا انجام داد به طوری که واشر باید کاملا صاف بسته شود و نوشته top بر روی واشر باید بالا قرار گیرد. و سمت مسی واشر به سمت پایین و روی بلوک سیلندر قرار گیرد .
استهلاک موتور خودرو که اگر سر سیلندر از موتور باز و جدا شود عملا این قطعه از بین رفته محسوب میشود و باید تعویض شود و موتور هم در صورت کارکرد طولانی و ماندن زیاد در ترافیک از بین میرود.
از دلایل دیگر سوختن واشر میتوان به کم بودن آب رادیاتور، نشتی آب از موتور خودرو، بد بودن یا ایراد داشتن جنس سرسیلند، از کار افتادن یا بد کار کردن فن خودرو، استفاده نکردن از ضدیخ در تابستان اشاره کرد.
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.