اندازه اورینگ سوزن انژکتور
اندازه اورینگ سوزن انژکتور
در خصوص اندازه واشرهای لاستیکی انژکتور باید گفت که با توجه به مدل خودروی خود باید از قطر و ضخامت آن ها اطمینان حاصل کنید. اورینگ هایی که با ضخامت بسیار کم در انژکتور مورد استفاده قرار می گیرند به درستی نمی توانند از نشتی سوخت جلوگیری کنند و به سرعت دچار آسیب می شوند. همچنین اگر حلقه مهروموم انژکتور بیشتر از حد مجاز ضخامت داشته باشند نیز به انژکتور آسیب زده و عملکرد درستی از خود نشان نمی دهد. به همین علت پیش از تهیه اورینگ برای انژکتور درباره سایز حلقه مورد استفاده در خودرو خود تحقیق کرده و با علم کافی اقدام نمایید.
باید گفت که بهترین راه برای این که اورینگ را اندازه گیری کنید، توجه به این نکات می باشد:
اندازه سطح مقطع CS (ضخامت اورینگ)
اندازه قطر داخلی ID
اندازه قطر خارجی OD (در صورت نیاز)
این مقادیر با ابزار مانند کولیس یا میکرومتر به راحتی قابل اندازه گیری هستند.
خرابی اورینگ سوزن انژکتور
از آنجایی که اورینگ های انژکتور یکی از اجزای مهم و حیاتی این قطعات می باشند، اطمینان از سلامت و عملکرد مناسب آن ها اهمیت ویژه ای دارد. به همین منظور در ادامه سه مورد از موقعیت هایی را شرح می دهیم که در صورتی که آن ها را مشاهده کردید باید سریعا برای تعویض اورینگ اقدام نمایید.
بوی سوخت از محفظه موتور
از اولین خرابی اورینگ سوزن انژکتور که نشان دهنده این است که مهروموم انژکتور دچار مشکل شده است، بوی سوخت از محفظه موتور است. در این شرایط به احتمال بسیار بالا حلقه اورینگ انژکتورها خشک شده یا ترک خورده اند و به درستی مانع نشت سوخت نمی شوند. هر چه مقدار بوی استشمام شده بیشتر باشد نشان دهنده این است که نشتی بیشتری وجود دارد.
نشت سوخت
گاهی اوقات علاوه بر استشمام بوی سوخت در محفظه موتور خودرو، نشت سوخت نیز در این قسمت دیده می شود. همین نشتی باعث تشدید بوی سوخت می شود. این موضوع نیز یکی دیگر از نشانه های فرسوده شدن سیل کننده بالا یا پایین انژکتور می باشد. با توجه به اینکه سوخت ها قابلیت اشتعال بالایی دارند، توصیه می شود که در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام نموده و هرگونه نشتی را برطرف نمایید تا ایمنی خود و خودرو به خطر نیفتد.
استارت سخت و کاهش قدرت و شتاب
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.